
Ny lydside til Eventgames
Oprettet: november 2019Hos Eventgames har vi haft Esben Nyboe i gang med en otte ugers praktikperiode som lyddesigner og musiker.
Han har komponeret super god lyd og musik til alle de spil i kender, og hjulpet os med at forstå hvor vi kan blive bedre på lydsiden. Derudover har han guidet udviklingen af et par teknologiske forbedringer, der kommer til at understøtte en ny og stærkere lydside i Eventgames som helhed.
Esben er bachelor i Musikvidenskab og kandidat i Audiodesign fra Århus Universitet.
Du kan høre en del af musikken og læse lidt om Esbens tanker bag her:

Fast Arbejde hos Eventgames
Oprettet: august 2019Op mod sommerferien havde vi fint besøg af vores regionale tv-station TV MidtVest, som står bag den populære programserie Fast Arbejde.
I reportageprogrammet får seerne et indblik i dagligdagen og arbejdsopgaverne hos midt- og vestjyske virksomheder, og i fredags den 2. august 2019 var det vores tur, da vi sammen med vores søstervirksomheder FS2 og Adibus fik lov til at fortælle om vores tre tæt-samarbejdende virksomheder.

Eventgames har fået ny salgschef
Oprettet: august 2018Den nye mand på pinden her hos Eventgames er Bjørn Skovfoged, som kommer med en masse salgserfaring og gåpåmod i bagagen.
Bjørn har gennem mange år arbejdet med salg og markedsføringsstrategier, og med sin udadvendte profil kommer han til at styrke teamet bag Eventgames yderligere, så vi kan få konceptet ud til hele landet.
Bjørn kan kontaktes på telefon 20 98 45 34 eller mail: bjs@eventgames.dk

Succes i Sønderborg
Oprettet: juli 2018Unik eksponering og involvering med biografspil
I forbindelse med åbningen af den nye biograf Kinorama i Sønderborg, valgte det lokale shoppingcenter Borgen Shopping en anderledes form for markedsføring overfor de mange publikummer, som besøgte biografen i månederne efter "the grand opening".
Centermanager Flemming Enghave udtaler:
”Borgen Shopping vil gerne være et moderne center, hvor vi er nærværende og skaber relationer til vores kunder, og her passer det at være ’first movers’ på et biografspil og at holde os i ’top of mind’ godt ind i vores strategi.”
Biografejer Per Matthiesen tilføjer:
”Publikum har taget godt imod spillet, og vi har omkring 1000 deltagende hver uge. Vi kan mærke, at der er en anden summen af liv og spænding, inden folk går ind i salen, og ikke mindst kan vi mærke en ændring i adfærden. Det er uden tvivl noget, som er kommet for at blive, da det skaber værdi for både publikum og annoncørerne.”
Her er overblik over Borgen Shoppings første måned med Eventgames:
* 15.288 solgte billetter
* 24,8 % spillede med (3.788 deltagere)
* 65,9 % afgav mail permission (2.497 deltagere)
Eventgames er et sjovt koncept, hvor vi giver dig - som annoncør/udbyder - mulighed for at komme i direkte kontakt med potentielle kunder. Prøv en anderledes form for markedsføring med vores spil BlingKing, EventRace, EventMission eller BattleBrains.
Eventgames hører ind under medieportalen Bookascreen, som via blandt andet skærmannoncering sikrer vores kunder en helt unik form for eksponering og publikumsinvolvering. Bookascreen hører ind under virksomhederne FS2 reklame a/s og adibus a/s, som har kontorer i Viborg, Skive og Greve.

Opdateret layout på brugerfladen
Oprettet: januar 2018Vi har nu udrullet version to af layoutet på smartphone-delen af vores spil, hvilket blandt andet betyder, at det er blevet mere intuitivt, hvad man skal gøre for at deltage i spillene, og hvad man skal gøre efterfølgende for at deltage i annoncørernes konkurrencer. Det viste eksempel er med Salling Bank som annoncør.
Vi har også opdateret vores teaser, som vises på lærredet/skærmen, inden vores spil starter. Der vises nu en lille sekvens af det spil, som skal spilles, inden der kommer login info frem. Der er også tilføjet, hvilken præmie annoncøren udlodder i forbindelse med deltagelse i spillet.

Interaktivt spil i biografen
Oprettet: oktober 2017Som annoncør på et af vores spil i en biograf fremstår din virksomhed som innovativ og nytænkende. Du høster fordelene ved den positive værdioverførsel og får derudover:
- Eksponering med stort logo som baggrund på spillet.
- Eksponering i teaser, som vises forud for spillet.
- Eksponering med logo på deltagernes smartphones – før, under og efter spillet.
- Leads direkte i din mailbox fra potentielle kunder, der ønsker at blive kontaktet eller få yderligere informationer om dine ydelser.
- Indflydelse på, hvad der skal stå i den automatiske udsendelse (email), som alle deltagere i spillets konkurrence modtager.
Er du interesseret i at blive eksponeret i biografen på en ny og anderledes måde?
Klik her for at se en liste over de biografer, som vi har samarbejde med.

Muligvis verdens største spil - på Arsenalet
Oprettet: oktober 2017Unik eksponering og involvering med biografspil
I forbindelse med åbningen af den nye biograf Kinorama i Sønderborg, valgte det lokale shoppingcenter Borgen Shopping en anderledes form for markedsføring overfor de mange publikummer, som besøgte biografen i månederne efter "the grand opening".
Centermanager Flemming Enghave udtaler:
”Borgen Shopping vil gerne være et moderne center, hvor vi er nærværende og skaber relationer til vores kunder, og her passer det at være ’first movers’ på et biografspil og at holde os i ’top of mind’ godt ind i vores strategi.”
Biografejer Per Matthiesen tilføjer:
”Publikum har taget godt imod spillet, og vi har omkring 1000 deltagende hver uge. Vi kan mærke, at der er en anden summen af liv og spænding, inden folk går ind i salen, og ikke mindst kan vi mærke en ændring i adfærden. Det er uden tvivl noget, som er kommet for at blive, da det skaber værdi for både publikum og annoncørerne.”
Her er overblik over Borgen Shoppings første måned med Eventgames:
* 15.288 solgte billetter
* 24,8 % spillede med (3.788 deltagere)
* 65,9 % afgav mail permission (2.497 deltagere)
Eventgames er et sjovt koncept, hvor vi giver dig - som annoncør/udbyder - mulighed for at komme i direkte kontakt med potentielle kunder. Prøv en anderledes form for markedsføring med vores spil BlingKing, EventRace, EventMission eller BattleBrains.
Eventgames hører ind under medieportalen Bookascreen, som via blandt andet skærmannoncering sikrer vores kunder en helt unik form for eksponering og publikumsinvolvering. Bookascreen hører ind under virksomhederne FS2 reklame a/s og adibus a/s, som har kontorer i Viborg, Skive og Greve.

Eventgames opstår i eget selskab
Oprettet: oktober 2017Eventgames er en social og interaktiv spilplatform; spillene kan afvikles på lærredet i biografer forud for en film.
Det unikke ved spillene er, at man kan deltage i fælles spil med mobiltelefonen som spilcontroller.
De første spil har med stor succes kørt i en del biografer efterhånden. Håbet for fremtiden er, at Eventgames-konceptet skal være offentlig tilgængeligt på skærme i venteværelset, inden koncerten/sportseventen, i busser og tog, detailbutikker og med tiden også via en app, så deltagerne hjemmefra kan spille med familie og venner.
Flere spil er i støbeskeen.
Selskabet er en udspringer af FS2 reklame a/s’ søstervirksomhed adibus a/s. Eventgames har ansat spildesigner Kenneth B. Jensen og spiludvikler Michael Barkholt, som begge kommer fra animations- og spilmiljøet på Arsenalet i Viborg, mens Claus Hovendahl, der kommer fra en stilling som mediekonsulent, er blevet ansat som salgschef.
Den første store mulighed for at spille med i Viborg bliver under Viborg Animations Festival i slutningen af september, hvor Eventgames bliver projekteret op i kæmpeformat på kasernebygningen.
På billedet ses fra venstre de to ejere Brian Stærk Sørensen og Henrik Eriksen, og i midten foran ses praktikant Louise Toftdal Gregersen og salgschef Claus Hovendahl. Bagerst ses spildesigner Kenneth B. Jensen i midten og spiludvikler Michael Barkholt yderst til højre.

Case – AffaldPlus
Oprettet: september 2019BattleBrains AffaldPlus spillet kørt 3 mdr. April, maj, juni 2019 i 7 biografer, Faxe, Stege, Vordingborg, Næstved, Haslev, Ringsted og Slagelse.
Antal Gæster i biografen: mål 45.000 – opnået 58.967
Antal spillere: mål 4.500 – opnået 9.868
Opsamlede mails: mål 1.575 – opnået 5.892
Spillet har ud af fem, haft en rating på: 4
Af de gæster som er i biografen spiller 16,7% med.
Næsten 60% af spillerne afgiver deres mailadresser.

Rekord mange spillede eventgames i julen
Oprettet: januar 2020Rigtig mange danskere benyttede juleferien til et besøg i den lokale biograf, og dermed også til at spille eventgames på biograflærredet. Aldrig før har så mange deltagere spillet med over så kort en periode.
På trods af julefrokoster og julehygge foran TV’et, toppede deltagerantallet i uge 52 med 12.304 spillere fordelt på i alt 49 biografsale.
Der blev således afviklet eventgames med deltagere til 88% af forestillingerne i disse sale.
-Generelt oplever vi en stigning i antallet af spillere. Det betyder også at flere og flere annoncører, har fået øjnene op for den unikke mulighed, der ligger i at indsamle data, og dermed få en helt konkret måling af effekten. Aldrig før har vi leveret så store mængder kvalitativt og validt data til annoncørerne som nu, pga. biografgængernes store involvering og spillelyst.
udtaler Bjørn Skovfoged, salgschef hos eventgames.
Eventgames scorer højt blandt de deltagende, som i gennemsnit giver det interaktive spilkoncept 4,2 stjerner ud af 5 mulige.
Vil du vide mere om dine markedsføringsmuligheder med eventgames, kan du kontakte Bjørn på tlf. 20984534 eller via email bjs@eventgames.dk